Efektywna obsługa klienta w e-commerce

Case study:

LPP i Lampy.pl

Image

Skalowanie

zespołu

Rosnące wolumeny

Wysoki sezon

IconIconIcon

Brzmi znajomo?

Sprawdź, jak LPP i Lampy.pl poradzili sobie z tymi wyzwaniami, zapewniając lepszą jakość obsługi i redukując koszty

Icon

LPP

PROBLEM

  • W okresie Q4 i Q1 wolumeny zgłoszeń do obsługi klienta przekraczały możliwości wewnętrznego zespołu w Grecji, Rumunii i Bułgarii

  • Trudność w utrzymaniu wiedzy
    w zespole w niskim sezonie

  • Wysokie koszty związane z sezonowym zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników.
  • Wsparcie agentów Salesupply w wysokim sezonie (Q4 i Q1) – 3-6 etatów na kraj

  • Utrzymanie 1 etatu w Salesupply w niskim sezonie, który pełnił rolę trenera dla nowych pracowników przed kolejnym wzrostem zapytań

ROZWIĄZANIE

  • Skalowalna obsługa klienta dostosowana do sezonowości sprzedaży

  • Utrzymanie wiedzy w zespole
    i krótszy czas wdrożenia nowych agentów

  • Odciążenie wewnętrznych zasobów LPP, co pozwoliło im skupić się na rozwoju biznesu

EFEKTY

LPP to polska firma odzieżowa i właściciel znanych marek, takich jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.


Dynamiczna ekspansja na rynki zagraniczne sprawia, że firma stale poszukuje sposobów na usprawnienie procesów operacyjnych, w tym obsługi klienta.

IconIconIconIcon
  • W okresie Q4 i Q1 wolumeny zgłoszeń do obsługi klienta przekraczały możliwości wewnętrznego zespołu w Grecji, Rumunii i Bułgarii

  • Trudność w utrzymaniu wiedzy
    w zespole w niskim sezonie

  • Wysokie koszty związane z sezonowym zatrudnianiem
    i zwalnianiem
    pracowników.
  • Wsparcie agentów Salesupply
    w wysokim sezonie
    (Q4 i Q1)
    – 3-6 etatów na kraj

  • Utrzymanie 1 etatu w Salesupply w niskim sezonie, który pełnił rolę trenera dla nowych pracowników przed kolejnym wzrostem zapytań
Icon

Lampy.pl


PROBLEM

  • Wysokie koszty utrzymania obsługi klienta w godzinach 8:00-18:00

  • Trudności z rekrutacją i zwalnianiem pracowników w zależności od sezonu (skalowanie o 4-6 etatów)

  • Nieobecności i choroby pracowników wpływające na efektywność zespołu

  • Problemy z jakością obsługi:
    5% nieodebranych połączeń,
    90% telefonów odbieranych poniżej
    30 sekund
  • Przejście na model rozliczenia za efekt (koszt uzależniony od liczby zgłoszeń) – redukcja kosztów o 45%

  • Możliwość elastycznego skalowania zespołu dzięki biurom call center Salesupply w każdym z wymienionych krajów

  • Obsługa „overflow” – przejęcie nadmiarowej komunikacji przez Salesupply, zapewniając ciągłość obsługi

  • Dedykowany ekspert „Global Shop Professional” odpowiedzialny za szkolenia
    i jakość zespołu.

ROZWIĄZANIE

  • Redukcja kosztów operacyjnych
    o 45%
    bez utraty jakości obsługi

  • Stabilna obsługa klienta z możliwością szybkiego skalowania w wysokim sezonie

  • Utrzymanie wysokiego standardu jakości obsługi, nawet w okresach wzmożonego ruchu

Lampy.pl (Lampewelt) to lider sprzedaży oświetlenia online, działający na rynkach: Francja, Włochy, Niemcy, Holandia, Polska i Wielka Brytania.


Wysoka sezonowość i duży wolumen zamówień wymagały elastycznego modelu obsługi klienta.

EFEKTY

IconIconIconIcon
  • Wysokie koszty utrzymania obsługi klienta w godzinach
    8:00-18:00

  • Trudności z rekrutacją
    i zwalnianiem pracowników
    w zależności od sezonu
    (skalowanie o 4-6 etatów)

  • Nieobecności i choroby pracowników wpływające
    na efektywność zespołu

  • Problemy z jakością obsługi:
    5% nieodebranych połączeń,
    90% telefonów odbieranych poniżej 30 sekund
  • Przejście na model rozliczenia za efekt (koszt uzależniony od liczby zgłoszeń) – redukcja kosztów o 45%

  • Możliwość elastycznego skalowania zespołu dzięki biurom call center Salesupply w każdym z wymienionych krajów

  • Obsługa „overflow” – przejęcie nadmiarowej komunikacji przez Salesupply, zapewniając ciągłość obsługi

  • Dedykowany ekspert „Global Shop Professional” odpowiedzialny za szkolenia
    i jakość zespołu.
  • Redukcja kosztów operacyjnych o 45%
    bez utraty jakości obsługi

  • Stabilna obsługa klienta
    z możliwością szybkiego skalowania w wysokim sezonie

  • Utrzymanie wysokiego standardu jakości obsługi, nawet w okresach wzmożonego ruchu
Image